0

Gold Line Doha Metro

KEY INFORMATION
Project Infrastructure Projects
Type METRO
Location Ντόχα, Κατάρ

Ταυτότητα επιτεύγματος

Ονομασία: Χρυσή γραμμή του μετρό της Ντόχα

Χώρα: Κατάρ

Τομέας ειδίκευσης: Κατασκευή

Κατάσταση: Σε εξέλιξη

Χρυσή γραμμή του μετρό της Ντόχα

Η χρυσή γραμμή του μετρό της Ντόχα είναι ένα έργο που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ALYSJ, μια πολυεθνική κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., με τη συμμετοχή των Larsen & Tubro (Ινδία), Yapi Merkezi (Τουρκία), STFA (Τουρκία) και Al Jaber Engineer (Κατάρ).

Περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την κατασκευή του έργου «Χρυσή υπόγεια γραμμή», αποτελεί μέρος του ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού έργου του Κατάρ και συνιστά βασικό έργο, όχι μόνο για το κράτος του Κατάρ, αλλά και για ολόκληρο το ΣΣΚ.

Η διάρκεια του έργου είναι 54 μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018.

Η χρυσή γραμμή είναι το μεγαλύτερο επιμέρους πακέτο κατασκευής του μετρό της Ντόχα. Η διαδρομή διασχίζει την πρωτεύουσα του κράτους του Κατάρ, 14 χλμ. από την Ανατολή έως τη Δύση, ακολουθώντας τα ίχνη της ιστορικής γραμμής της πόλης.

Οι σταθμοί επιτρέπουν μια μοναδική ευκαιρία να προστεθεί τοπική προσωπικότητα στο μετρό της Ντόχα, παρά το γεγονός ότι έχει σχεδιαστεί σε σύγχρονη αντίληψη «θολωτού χώρου», μια αντίληψη που αντανακλά την κληρονομιά της περιοχής, εισάγοντας ανοιχτούς χώρους που μιμούνται τις παραδοσιακές σκηνές των Βεδουίνων. 

10 σταθμοί διαμορφώνουν τη χρυσή γραμμή, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι ορόσημα του Κατάρ:

  1. Ras Bu Abboud - αερολιμένας
  2. Εθνικό μουσείο του Κατάρ
  3. Souq Waqif
  4. Bin Mahamoud
  5. Al Sadd - Στάδιο Ali Bin Hamad Al Attiya
  6. Joaan
  7. Al Sudan
  8. Al Waab
  9. Sport City – Aspire Zone
  10. Al Aziziyah – Villagio Mall

 

Τα βασικά μεγέθη περιλαμβάνουν:

10 σταθμούς με τελειώματα τελευταίας τεχνολογίας και υπερσύγχρονα μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά και υδραυλικά συστήματα

180.000 ημερήσιες μετακινήσεις αναμένονται έως το 2021.

Διάτρηση σηράγγων 32 χλμ. διαμέτρου 6 μέτρων, οι σήραγγες είναι επενδεδυμένες με περίπου 128.000 τμήματα.

Εκσκαφή 2,5 εκατ. m3 για τους σταθμούς

Σκυροδέτηση 1 εκατ. m3.

Τον Δεκέμβριο του 2015, η Qatar Rail έλαβε το πιστοποιητικό του βιβλίου Γκίνες των παγκόσμιων ρεκόρ για «τον μεγαλύτερο αριθμό μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (TBM) που λειτουργούν ταυτόχρονα σε ένα επιμέρους έργο», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο 20 TBM για έργα μεταφορών μεγάλης κλίμακας στο Κατάρ και σε ολόκληρη την περιοχή του Κόλπου.

Σημαντικό μέρος αυτής της επιτυχίας ανήκει στην ομάδα της χρυσής γραμμής, η οποία χειρίζεται 6 από τον συνολικό αριθμό των TBM στη Ντόχα.

Επιπλέον, την Πέμπτη, 17 Μαΐου 2016 πραγματοποιήθηκαν δύο σημαντικά επιτεύγματα στα έργα του μετρό της Ντόχα:

  1. Η διάνοιξη της σήραγγας έφτασε τα 100 χλμ., το οποίο αντιστοιχεί σε ολοκλήρωση του 41% του συνόλου του έργου του μετρό της Ντόχα
  2. Ολοκλήρωση προόδου των TBM και στις 3 γραμμές μετρό

 

Η ομάδα διάνοιξης σήραγγας της χρυσής γραμμής πρέπει επίσης να γιορτάσει το δικό της μέρος των επιτευγμάτων:

  1. την ημερομηνία ολοκλήρωσης 1,5 μήνα πριν από την αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία: 19η Μαΐου 2016 αντί της 28ης Ιουνίου
  2. την εγκατάσταση:
    • 5.550 δακτυλίων σε 15 μήνες
    • 39 δακτυλίων σε μία ημέρα
    • 491 δακτυλίων σε ένα μήνα

Μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές και υδραυλικές εργασίες – Χρυσή γραμμή του μετρό της Ντόχα

Τον Μάρτιο του 2016, η Qatar Rail ανέθεσε στην ομάδα της χρυσής γραμμής ως ανάδοχο να εκτελέσει μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές και υδραυλικές εργασίες για τη χρυσή γραμμή του μετρό της Ντόχα.

Το μεγαλύτερο μέρος των μηχανολογικών, ηλεκτρολογικών και υδραυλικών δραστηριοτήτων θα πραγματοποιηθεί εσωτερικά (δηλαδή θα εκτελεστούν από το ίδιο τον ανάδοχο).

Οι μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές και υδραυλικές υπηρεσίες που εγκαθίστανται σε όλο το έργο, δηλαδή στους 10 σταθμούς, τα 3 κιβώτια διανομής, τον χώρο απόθεσης συρμών-αμαξοστάσιο και το κιβώτιο διανομής του σταθμού Ras Bu Abboud, την έξοδο κινδύνου και σε όλο το μήκος της σήραγγας, μαζί με τις 25 διαβάσεις της.

Η έναρξη των εργασιών στους σταθμούς και τον χώρο απόθεσης συρμών έχει προγραμματιστεί για την περίοδο μεταξύ Ιουνίου 2016 και Φεβρουαρίου 2017, ενώ η έναρξη των εργασιών στα διάφορα τμήματα της σήραγγας (σε όλο το μήκος της σήραγγας, μαζί με τις 25 διαβάσεις της) υπολογίζεται μεταξύ Ιουλίου 2016 και Σεπτεμβρίου 2016.

Η ολοκλήρωση των μηχανολογικών, ηλεκτρολογικών και υδραυλικών δραστηριοτήτων προβλέπεται το 2018, ταυτόχρονα με την παράδοση ολόκληρου του έργου της χρυσής γραμμής.